פארק לאומי סקויה

ניו יורק New York

ניו יורק, אחת הערים המפורסמות בתבל ואחת הערים המסעירות ביותר. ניו יורק מוכרת גם בשם התפוח הגדול (The Big Apple).

יש בה הכל – סצנת אוכל מטורפת – גן עדן לפודיז, מרכז תרבות אדיר על כל המוזיאונים, הגלריות והתיאטראות, מרכז סחר עולמי ואפילו טבע בסנטרל פארק היפה.

מנהטן נחשבת ל- לב ליבה של ניו יורק, חשוב לדעת שהיא יקרה ונהוג לתת בה טיפים על כל דבר (15-20%) – כדאי לתכנן את התקציב בהתאם.

 

מתי כדאי להגיע?

בחורף קר מאוד ובקיץ חם ולח מאוד. העונות האופטימליות הן הסתיו והאביב. כלומר אפריל עד יוני ניו יורק יפה ונהנית מיותר מימי שמש, ספטמבר – אוקטובר, ניו יורק נצבעת בצבעי הסתיו ונעשית רומנטית מאוד.

 

מה עושים בניו יורק?

כדאי לדעת שזוהי עיר בלתי נגמרת וגם בביקור של שבועיים לא ממצים את העיר. לכן כדאי לתכנן את הביקור לפי סדר עדיפויות של מה שרוצים לראות ומה שאוהבים.

 

התניידות בניו יורק

בניו יורק יש מערכת תחבורה ציבורית מהמפותחות בעולם, רכבת תחתית – סאבווי – מצויינת, אוטובוסים, אוטובוסים לתיירים ומוניות. אפשר לרכוש "פאס" לכמה ימים ולהתנייד בנוחות. בתוך העיר נוח להסתובב גם רגלית, באופניים או באוטובוס תיירים שעובר דרך כל האטרקציות המרכזיות. התניידות במונית מומלצת, רק לא בשעות העומס.

 

עיר של תרבות

ניו יורק היא מרכז תרבותי עם היצע עצום. החל מהצגות ומחזמרים גדולים ועד הצגות פרינג' קטנות ומיוחדות. להצגות הגדולות כדאי להזמין כרטיסים מראש או לקחת סיכון ולרכוש במחירים טובים יותר בדוכנים של הרגע האחרון.

 

איפה נבקר? כאן נסקור כמה אתרים בולטים (ויש עוד ה-מ-ו-ן)

 

מרכז הסחר העולמי החדש One WTC  

המבנה שהוקם לצד חורבות מגדלי התאומים והאנדרטה המצמררת להנצחת אירועי 11 בספטמבר – גראונד זירו.

 

אמפייר סטייט בילדינג Empire State Building

טיפוס לאחת הקומות העליונות תאפשר לך לצפות בנוף פנורמי של ניו יורק ביום או בלילה.

 

המוזיאון לאומנות מודרנית MOMA

נחשב לאחד המוזיאונים הטובים והיפים בעולם. במוזיאון יש תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות. אפשר לבלות במוזיאון יום שלם ועדיין לא לראות את הכל. במוזיאון תוכלו לראות את היצירות המפורסמות של מיטב האומנים הידועים.

 

כיכר טיימס Times Square

הכיכר שתמיד עמוסה, נוצצת, מוארת, צבעונית וסואנת. בכיכר מגוון ענק של חנויות, מסעדות ורשתות ענק.

 

גשר ברוקלין Brooklyn Bridge

אחד מהגשרים המחברים בין מנהטן לברוקלין ממנו נשקף נוף יפה של העיר. הגשר עובר מעל הנהר המזרחי ומקשר את ברוקלין למרכז העסקים של מנהטן. אפשר לחצותו באופניים, ברגל, ברכבת או ברכב. שעה לפני שקיעה היא שעה יפה לטיול על הגשר.

 

פסל החירות Statue of Liberty

הפסל הענק שניתן לאמריקאים במתנה ע"י ממשלת צרפת. הפסל הוא אחד מסימני העיר. אפשר לשוט אליו במעבורת, לטפס מעלה או לצפות בו מרחוק.

 

מוזיאון המטרופוליטן Metropolitan Museum

מוזיאון גדול שנחשב גם הוא לאחד הגדולים והחשובים בתחומו. מכונה בקצרה :"המט". במוזיאון מוצגות יצירות ואוספי אומנות מכל רחבי העולם.

 

ניו יורק למשפחות

מה עושים בניו יורק עם ילדים? יש המון מה לעשות. ביקור באחד מגני החיות בסנטרל פארק או בברוקלין, ביקור באקווריום, מוזיאון האמנות לילדים, מוזיאון הטבע, ומוזיאון השוקולד אלו הם רק חלק מהמקומות שאפשר להנות בהם עם הילדים.

 

מה אני ממליצה לאכול בניו יורק?

יש לי כ"כ הרבה מקומות ברשימה 😊 כשנתכנן את הטיול יחד אתאים לך בדיוק את החוויה שחלמת עליה. אני תמיד משתדלת לטעום איזה בייגל ניו יורקי מסורתי, נקניקיה בלחמניה ובראנץ' משגע בסוף השבוע.

 

קניות בניו יורק

ניו יורק היא ממלכה של קניות. תוכלו למצוא בוטיקים של אופנה עילית בשדרת מדיסון ובשדרה החמישית, לצד חנויות וינטג' מיוחדות בויליאמסבורג ובסוהו. נסיעה קצרה מחוץ לעיר תביא אותך לאאוטלטים הענקיים שם אפשר למצוא מותגי אופנה במחירים נמוכים.

 

מילה מיעל

ניו יורק היא עיר שיש בה המון סוגי חוויות ואטרקציות מדהימות. אפשר לבקר בה עוד ועוד ועדיין לא למצות אותה. לכן חשוב לתכנן את השהות והביקורים כך שלא נבזבז זמן יקר (וכסף).

ספרו לי במה תרצו להתרכז ואני אחסוך לכם זמן יקר ואעשה לכם סדר בתכנון.

 

 

 

תפריט נגישות